Intézményi minősítés

Minősített referenciaintézmény

2010-ben intézményünk – az Educatio felületén közzétett jó gyakorlatok és elkészített intézményi fejlesztési terv alapján – megfelelt az előminősítési folyamatban.

2012. decemberében lezárult a referencia intézménnyé váláshoz szükségest képzéseket, szakmai tevékenységeket támogató pályázatunk (TÁMOP 3.1.7.)

A 2013/14. tanévben jelentkeztünk az intézmény minősítésének záró szakaszára.
Az Educatió felületére feltöltöttük az ehhez szükséges anyagokat, majd ennek elfogadása után a 3 fős minősítő testület az Écsi Petőfi Sándor Általános Iskola és AMI Székhely Intézményében a minősítési eljárást lefolytatta. Az értékeléshez szükséges dokumentációt megvizsgálta.

Az intézmény által meghatározott fejlesztési terv megvalósítását, a referenciaterületi jó gyakorlatot, az intézmény- bemutató gyűjteményt és a prezentáció tartalmát ellenőrizte és értékelte.
A fentiek alapján a minősítő testület az intézményt referenciaintézménnyé minősítette.

Jelentése: Egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező, és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes intézmény.

A határozat értelmében az intézmény „Minősített referenciaintézmény” címet viselhet, amely alapján az Écsi Petőfi Sándor Általános Iskola és AMI referencia-intézményként működhet az alábbi területen:

Kompetencia alapú nevelési, oktatási programot átfogóan, mintaadóan alkalmazó intézmény. A referencia területhez kapcsolódó jó gyakorlatunk „Az IKT alkalmazása a tanulók természettudományos gondolkodásának fejlesztésében.”
További jó gyakorlataink:

  • Rajzolni jó – kreativitásfejlesztés az általános iskolai vizuális kultúra területén belül
  • Unaloműző – nyári napközis tábor
  • Műveltségi vetélkedő felső tagozatos tanulóknak
  • Múltidéző 4*4 – történelmi vetélkedő
  • Intézményünk megfelelő infrastruktúrával, eszközrendszerrel rendelkezik a jó gyakorlatok
  • működtetéséhez, bemutatásához. Tantestületünk egy része módszertanilag felkészült a belső képzések
  • megtartására, bemutatókra is. Iskolánk innovatív jellegét mutatják versenyeredményeink,
  • továbbtanulási mutatóink, kompetenciamérési eredményeink.
  • Szélesedő oktatási kapcsolatrendszerünk is elősegíti munkánk eredményességének közvetítését.

Iskolánk regisztrált a Tehetségpont-hálózat Online rendszerébe (tehetséggondozás az ökológia, a vizuális nevelés, a matematika és a sport területén), amely további lehetőséget teremt a nevelési- oktatási intézményekkel történő együttműködésre; segíti a pályázatok figyelemmel kísérését, részvételt azokban a pályázatokban, amelyek a tehetséges gyerekekkel történő foglakozásokat támogatják.
Korábbi pályázataink (TÁMOP 3.1.4, TIOP 1.1.1-07, TIOP1.1.1-09, TÁMPO 3.1.7) fenntartási időszakát éljük.